>

  איך לשווק חנות אונליין

הקמתם חנות אינטרנטית, יש לכם פריטים ייחודיים למכירה או שמא פריטים פופולארים שכולם רוצים? כך או כך יהיה לשווק את החנות ברשת ומחוצה לה על מנת לחשוף ולהכיר אותה לקהל הרחב.

קנייה אונליין היא כבר עניין של שגרה בחיינו. החל מקנייה יומיומית בסופר ועד מוצרי חשמל יקרים. אנשים רבים בוחרים להציע את הסחורה שלהם דווקא בחנויות אונליין מאשר בחנות פיזית. ישנם הרבה יתרונות כמו חיסכון במחיר השכירות,  אין צורך בניהול מלאי וניתן להגיע לקהל רחב במקום קהל מקומי בלבד. עם זאת, יש להשקיע בקידום החנות ברשת.

בהנחה שאתם לקראת השקת חנות, אתם ודאי חושבים על השיווק והחשיפה לקהל הרחב. שיווק אתר אינטרנט בכלל וחנות בפרט יכולים להתבצע על ידי משרדים וחברות שיווק, דיגיטל, יחסי ציבור וסושיאל.

על מנת למצוא חברה מתאימה מומלץ להיפגש עם 3-4 חברות על מנת לקבל מושג על עלויות ועל ושיטות עבודה שונות ולבחור במי שהתחבר לכם. כימיה היא מפתח חשוב להצלחת השיווק של העסק שלכן.

הנה כמה אפיקים שאני ממליצה בכל נושא שיווק החנות. כל אחת ואחד יכולים לבחור מה הכי מתאים לעסק:

יחסי ציבור- קמפיין יחסי ציבור יכול לסייע לחשיפת האתר לקהל הרחב. כתבות, המלצות, התארחות בפאנלים מתאימים, הופעה במדריכי חנויות ועוד.. הם מנת חלקם של יחסי הציבור. אם החנות שלך מכוונת דווקא לקהל מאד ספציפי למשל- אנשי הייטק. משרד יחסי הציבור ידאג גם לחשיפה ספציפית במגזינים מקצועיים לאנשי הייטק, למשל.

פעילות שיווק ושיתופי פעולה לקהל המטרה- אם נישאר רגע עם אנשי ההייטק, ננסה לחבור למחלקות משאבי האנוש ולהציע מבצעים והנחות ייחודיים בחנות לאנשי החברה באמצעות שוברי הנחה וקידום בניוזלטר החברה.

סושיאל- אחד מערוצי השיווק החזקים כיום הן הרשתות החברתיות. חברות המתמחות בסושיאל יודעות ליצור קמפיין נכון לבתי עסק. פתחו עמוד עסקי בפייסבוק, עמוד אינסטגרם והקימו ערוץ יוטיוב עם סרטונים להמלצות על מוצרים. בכל אלה שלבו את מוצרי החנות וצרפו לינק לעמוד המוצר.  אם מדובר בחנות לפריטי אמנות ויצירה למשל או פרטי עיצוב לבית אל תזניחו גם את פינטרסט ועודדו לשתף את הפריטים גם שם. שווה להשקיע בקמפיין פייסבוק, לטרגט את קהל היעד ולפנות אליו עם השקת החנות.

קמפיין תוכן- הקימו בלוג לחנות. כתבו על מוצרים חדשים, מבצעים ייחודיים, כתבו על הפריטים שלכם מזוויות שונות. למשל, אם אתם מוכרים אביזרי אופנה כתבו בלוג אופנה עם תכנים שימושיים כמו אילו אביזרים מתאימים לאיזה לבוש או מדריך משקפי השמש לשנת 2018. עדכנו את הבלוג שלכם תכופות והפנו את הגולשים לקניית האביזרים.

קידום אתרים- החנות שלכם היא אחת מני רבות ברשת. מנוע החיפוש החשוב ביותר ימקם אותה על פי פרמטרים שונים ורוב הסיכויים שהיא לא תהיה בעמוד הראשון בראשית הדרך. ניתן לקנות מודעות גוגל בסמוך להשקה ובמקביל להשקיע בקידום אתרים שיקדם את הביטויים החשובים שלכם. למשל “אביזרי אופנה לקנייה און ליין” או “חומרי יצירה לקנייה”. תלוי כמובן בסוג החנות. ישנן חברות קידום אתרים רבות. נסו לקבל המלצות בקבוצות בפייסבוק של מקצעוני אינטרנט כמו זו למשל.

ולפני הכל.. חווית הקנייה של הגולש חשובה לחזרה שלו שוב לחנות שלכן, לדירוג שלו למוצרים ולהמלצות שלו לחברים. כדאי לקרוא את עמוד המסחר האלקטרוני של איגוד האינטרנט הישראלי שמונה את נושאים חשובים בהקמת חנות. איכות הפריטים וחווית הגלישה יכולים להיות מעולים אך אם לא תשכרו חברת משלוחים לאתרי אינטרנט מנוסה וטובה, הלקוח עלול לא לחזור שוב וגרוע מכך ליצור מוניטין שלילי לחנות בקרב חבריו. לכן לפני כל פעולת שיווק וודאי כי כל תהליך הלוגיסטיקה עובד כמו שצריך ואז לצאת לדרך.

ודבר אחרון- אל תשכחו לשבץ את כפתורי ה-share באתר. שיתוף טבעי של גולשים שמבקרים באתר הוא השיווק הכי טוב!

בהצלחה!

מאמרים נוספים
מתי מזמינים ביובית מתי מזמינים ביובית
באילו מקרים מזמינים ביובית ואילו שירותי ם מבצעת ביובית במערכת הביוב
קנסות על כריתת עצים קנסות על כריתת עצים
כרתתם או עקרתם עץ בפתח תקווה ללא אישור? שלמו עד 20,000 ₪ קנס
מדריך לבחירת מצבה מדריך לבחירת מצבה
כיצד לבחור מצבה? מה הם הפרטים עליהם ניתן לשים דגש
ספרי אימון עסקי מומלצים ספרי אימון עסקי מומלצים
ספרי האימון העסקי הטובים ביותר
קייטרינג מסביב לעולם קייטרינג מסביב לעולם
איך להרכיב קייטרינג עשיר בטעמים, ססגוני ומגוון

אתרים מומלצים לבעלי מקצוע

בעלי מקצוע- המלצות

מחירונים

מדריכי וידאו

מעוניינים בהצעת מחיר? צרו קשר